Map the System v Oxfordu – prišli, videli in se povezali
24.06.2022
Po aprilskem lokalnem finalu mednarodnega tekmovanja Map the System – Trajnost v praksi se je zmagovalna ekipa v sestavi Alje Valenti, Andreja Šercerja, Eve Dežman, Irene Blanc in študentke Academie Urške Rakovič ter podpornice BB Consultinga Uršule Butkovič podala v Oxford na globalni finale tekmovanja predstavit svojo nalogo z naslovom Autumn years in Slovenia: A system analysis of quality of life of older people in Slovenia, na zaključno etapo projekta, ki se je začel že ob koncu preteklega leta.
Na veliko veselje vseh sodelujočih je bila tako na Vzajemni kot tudi na Academii in pri BB Consultingu sprejeta odločitev, da bodo naše zmagovalce v Oxford pospremili vsi udeleženci projekta, tako zaposleni na Vzajemni kot tudi študentje Academie in naši mentorji iz vseh treh organizacij. Tako je bila Slovenija v Angliji podobno kot na športnih dogodkih, kjer običajno pokažemo svoje navijaške spretnosti, odlično in srčno zastopana tudi na akademskem tekmovanju.
Po sobotnem globalnem finalu 40 ekip iz 65 partnerskih institucij se jih je v nedeljski superfinale uvrstilo le šest. Na zaključni podelitvi priznanj so sodniki tekmovanja vse sodelujoče pohvalili in jim izrekli priznanje za opravljeno delo. Izpostavili so pomen ohranjanja povezav iz mreže poznanstev, ki se je stkala v Oxfordu. Novi dekan Saïd Business School prof. Soumitra Dutta je v svojem nagovoru izpostavil moč upanja in pozitivnosti pri ustvarjanju trajnostnih rešitev za družbene in okoljske težave. Poudaril je, da so tekmovalci privilegirani zaradi dostopa do izobraževalnih institucij in vseh možnosti, ki jih prinaša znanje in mreženje na tekmovanju, kot je Map the System. Obenem tak privilegij s seboj prinese tudi veliko odgovornosti za ustvarjanje boljše prihodnost sveta, saj bodo mnogi delali v vladnih institucijah, gospodarstvu in socialnih podjetjih, njihove odločitve bodo prinašale spremembe za tisoče ljudi ali celotne generacije. Vsej Oxfordski pisani družbi študentov, zaposlenih in mentorjev iz izobraževalnih institucije je zaželel, naj tudi v tej veliki odgovornosti za prihodnost sveta najdejo navdih za nove podvige: »Be inspired!«
Dragi vsi, upam, da ste se imeli in se še imate v Oxfordu lepo. Za vami je opravljeno veliko delo, zato še enkrat iskrene čestitke in hvala. Prav zares ste vsi zmagovalci. Upam, da vam bo ta izkušnja v navdih, da tudi v bodoče stopimo iz naših con udobja in se podamo v neznano, spoznamo nove ljudi, spletemo nova zavezništva ter pridobimo nova (spo)znanja in enkratne izkušnje. Veselim se novih snidenj. Uživajte in srečno pot domov. Žan [Dapčevič, Academia]
Refreš
V decembru smo v partnerskem konzorciju s Višjo strokovno šolo Academia in zavarovalnico Vzajemna začeli projekt Map The System – Trajnost v praksi, v katerega je bilo v ekipe vključenih enajst zaposlenih in šest študentov_k ob podpori sedmih mentorjev_ic.
Ostale teme, ki smo jih še raziskovali z metodo sistemskega načrtovanja, so:
1. COVID-19 impact on rising mental health problems in Slovenian youth
Dominika Novina, Natalija Ahčin in Maja Godeša, študentki Tamara Bogosavac in Lucija Macuh pod mentorstvom Marjane Frantar in s podpornico Academie Saro Božanič
2. Lack of access to general practitioners in Slovenia
Tinita Valič in Tim Zavasnik Verbole v sodelovanju s študentom Aljošo Miničem s podpornico BB Consultinga Anjo Šerc
3. How to (re)build young people's trust in health insurance?
Maja Kmet, Tanja Vidić in Rok Jemec v sodelovanju s študentkama Manjo Slavinec in Mašo Rubin pod mentorstvom Suzane Žbogar in s podpornikom Academie Žanom Dapčevičem
Namen sistemskega razmišljanja je spodbuditi kreativnost, ki se zgodi, ko iz sveže, drugačne in širše perspektive vidimo dogodke in odnose okoli nas – kako jih lahko na novo povežemo, da pridemo do boljših rešitev? Kje so priložnosti v obstoječem sistemu, da s pravimi vzvodi dosežemo boljše učinke? Kdo so partnerji, ki lahko s skupnimi močmi oblikujejo novo vrednost?