Uspešna podjetja vlagajo v kadre ne glede na okoliščine

25.05.2012

Pogosto slišimo, da je recesija v podjetjih povzročila občutno krčenje sredstev za razvoj in izobraževanje zaposlenih. Marsikje to res drži in v takih podjetjih je vloga kadrovske funkcije pogosto nerazumljena in je omejena le na administrativno vlogo. V takih podjetjih je negotovost v podjetju velika, razmere in odnosi slabi, šikaniranja je veliko, prav tako mobinga,..   

Toda v tistih podjetjih, kjerima kadrovska funkcija razvojno in strateško vlogo in so že prej skrbeli za razvoj in zadovoljstvo zaposlenih, se v času recesije le še bolj zavedajo pomena tega področja. Opažamo, da se podjetja še bolj ukvarjajo s svojimi zaposlenimi, jih skrbno 'negujejo', razvijajo in tudi nagrajujejo. Tako je, tudi nagrajujejo; materialno in nematerialno. 

Sedanje nemirne čase lahko vzamemo kot priložnost za neke vrste inventuro kadrovske funkcije in se vprašamo kako delamo, kaj od nas pričakujejo naše interne stranke, kakšen kader imamo in kaj potrebujemo za to, da bomo kot podjetje uspešni, kakšni so naši procesi... Vprašamo se lahko tudi, kakšne profile moramo zaposliti, pa si jih prej preprosto nismo mogli privoščiti.

Tudi manjša podjetja se po pomoč obračajo na zunanje kadrovske strokovnjake
 
Zato ne čudi, da se podjetja, tudi manjša, vse bolj povezujejo z zunanjimi kadrovskimi strokovnjaki, velika in srednja pa se odločajo za outsourcing določenih delov kadrovske funkcije, na primer zavzpostavitev sistema nagrajevanja, sitema letnih razgovorov, ciljnega vodenja, sistemov ključnih in perspektivnih kadrov,  mentorskega programa, programa usposabljanj... Razlogi za to so preprosti. Na ta način so podjetja na področju razvoja in upravljanja kadrov učinkovitejši in strokovnejši ob nižjih stroških. 

Podjetja z najemom kadrovske agencije pridobijo strokovno izvedbo kadrovske funkcije ali njenega dela, učinkovitost izvedbe; zunanji strokovnjak je visoko usposobljen za kadrovsko funkcijo, pozna dobre prakse, tržne analize... je polno podkovan in zaradi tega točno ve kako rešiti določen problem. Posledično so za naročnika stroški nižji, saj mu ni potrebno usposabljati svojega strokovnjaka na HR področju na vseh delih kadrovske funkcije, kar je tudi časovno potratno. Podjetje raje ves ta napor vloži v kader, ki izvaja osnovno dejavnost (recimo tržnike, proizvodnjo,..) in tako neposredno krepi svojo osnovno dejavnost. To so tudi glavni razlogi, ki vodstvo podjetij prepriča za outsourcing. 

Z strokovno in kompetentno kadrovsko ekipo ob strani lahko podjetja izvedejo tudi kadrovsko racionalizacijo, saj se v tem primeru poskrbi za strokovno podlago. Vemo, kakšen učinek bo racionalizacija imela na poslovanje podjetja, kaj bomo z njo dosegli in koliko nas to to stalo. Racionalizacija se ne zgodi kar tako mimogrede, ampak vsebuje vizijo in cilj. Pogosto je racionalizacija že odločitev za najem zunanjega kadrovskega strokovnjaka. To v slovenskem prostoru postaja nekaj tako vsakdanjega kot najem računovodskih storitev, pravnih, ali IT storitev.