Refleksija dogodka Žarenje novih energij

02.03.2016

25. februarja 2016 je v Klubu CD v sklopu cikla Žarjenje novih energij potekal pogovor z Andrejem Božičem in Tatjano Fink, Vodenje prihodnosti. Spregovorila sta o svojih izkušnjah, ki od vodje ne zahtevajo zgolj poznavanja modelov, upravljanja procesov in izdajanja ukazov, ampak predvsem zavedanje, da smo ljudje veliko več kot številke, ki se jih da strpati v predvidljive okvirje. To seveda od vsakega vodje zahteva veliko več znanj, potrpežljivosti, zaupanja, sodelovanja in kreativnosti – predvsem zahteva celega človeka. Z odprtimi odgovori in dialogom na odru sta tako razbila marsikatero usidrano predstavo o tem, kdo je vodja, direktor podjetja in kaj ta položaj, če želi ustvarjati spremembe in trajnostno rast, od njega zahteva. Izpostavila sta tudi, da noben vodja tega ne more narediti sam, zato je pomembno, da ima za sabo ne samo ožji tim ampak celotno podjetje in tudi širše okolje. Čeprav se pot in življenje Tatjane Fink in Andreja Božiča razlikuje, pa so skupne točke njunega načina vodenja, ki sta jih izpostavila, še kako aktualne in si zaslužijo globlji razmislek vsakega od nas – ne glede na to ali smo tisti, ki vodimo ali pa tisti, ki podpiramo vodje.

Refleksijo celotnega dogodka je na svojem blogu napisala tudi Sonja Klopčič:

"Andrej Božič je na uvodno vprašanje, kaj je počel zadnjih dvajset let, odvrnil: »Uvajal sem se in treniral, dobival lekcije za to, kar delam sedaj. S tem sem razvijal svojo svobodo, da zdaj počnem tisto, kar mi je všeč.«

Pojasnil je, da smo bili včasih trenirani, da mora biti manager neizprosen, da so pomembne strukture in modeli, ljudje pa bodo delali, kot bo manager naročil. Vendar je na neki točki začutil, da tako ne gre, da je potrebno v poslovanje vnesti spoštovanje do ljudi. A ta pot ni enostavna: "Težje se je iti osebni razvoj, kot se skrivati za modeli. Modelov je ogromno, vsak nekaj ponuja. Teže se je na primer sprehoditi skozi proizvodnjo, kadar plača ravno ni bilo dobra ali je prevroče in se pogovarjati s sodelavci."

Če želiš nagovoriti čustva, moraš tudi sam čutiti. Globoko in intenzivno. Da bo podjetje uspelo narediti preboj, mora vsaj 75 odstotkov zaposlenih resnično živeti poslanstvo podjetja. Tega se ne da doseči z izobraževanjem ali celo s PR aktivnostmi.Vizija ne pride do vseh zaposlenih po teh poteh, Vizijo morajo oblikovati skupaj. V Steklarni Hrastnik je denimo čistost stekla tudi sopomenka za čistost odnosov." 
 
 
 
Spodaj si lahko ogledate fotogalerijo z dogodka (Foto Primož Černe / dr. Lojz).