BB podpora v času krize

24.03.2020

26. marec 2020, #3

Motivacija in motivi se nam v našem razmišljanju dostikrat prepletajo. V razmišljanju nam lahko pomaga tole - naša motivacija za delovanje, in posledično učinki našega delovanja so posledica motivatorjev, ki to delovanje poganjajo. Ko se torej v kriznih časih soočamo z vodstvenimi dilemami, odločitvami, je pomembna samorefleksija motivatorjev, na katerih so le-te slonele / slonijo.

Nekaj vodstvenih dilem, odločitev s katerimi so se in se še soočajo udeleženci četrtkovega BB dialoga:

  • kako  delovati v situacijah, za katere menim, da so krivične, a izven mojega dosega (kot npr. ko ljudje v trgovini pokupijo vse zaloge kvasa)?
  • kako voditi v kritični situaciji, ko se med ljudi prikrade panika in za delovanje ter varnost vseh potrebujemo absolutno disciplino?
  • kako ohranjati pristne stike, ko nimamo fizične bližine?
  • kako si lahko osmislimo motivacijo za hitro učenje popolnoma novih stvari, ki jih potrebujemo zdaj?
  • kaj vodi naše delovanje, ko poskušamo delati dobro za druge?

Najpogostejša izbira pozitivnih motivatorjev naših udeležencev četrtkovega srečanja so bili:

  • motivator: raziskovanje, delovanje: pivotiranje novih oblik delovanja, učenje novih stvari, preizkušanje novih načinov delovanja / organizacije / podpore;
  • motivator: sodelovanje, delovanje: ohranjanje stika, skrb za pozitivne rituale, skrb in vključevanje vseh, sodelovanje z drugimi akterji v dobavnih verigah, povezovanje s strokovnimi institucijami, ki imajo relevantne informacije;
  • motivator: samoobvladovanje, delovanje: iskanje fokusa v rešitvah, ohranjanje kondicije, iskanje dobrega v situacijah, samorefleksija
  • motivator: situacijsko obvladovanje, delovanje: prevzemanje popolne odgovornosti za najtežje odločitve, vpeljevanje novih načinov delovanja v negotovi situaciji

Refleksija na motivatorje našega odločanja, komunikacije, vodenja nam lahko pomaga pri tem, da se iz negativnih motivatorjev, kot so pretirana samozavest, jeza, pohlep, strah, tesnoba, premaknemo v pozitivne motivatorje – raziskovanje, sodelovanje, samoobvladovanje, situacijsko obvladovanje, skrb za prihodnje generacije.

Več o motivatorjih in njihov opis na tej povezavi. Za vajo vam toplo priporočamo, da najdete vsak dan vsaj 10 minut za individualno samorefleksijo v kateri dilemo svojega dneva 'presejete' skozi lestvico motivatorjev.

Ključno za prehod v pozitivne motive je temeljno zaupanje, da bo vse v redu – in to je ključna naloga vodij v teh trenutkih - ustvarjanje temeljnega zaupanja v prihodnost.

Stiske v negotovih trenutkih, kot je trenutna kriza, so zelo razširjene in zelo realne. Strokovne nasvete in tehnike, kako ohranjati zaupanje in lajšati stiske, dodajamo spodaj. Seznam so sestavili strokovnjaki URI Soča, vabljeni, da jih delite naprej s tistimi za katere menite, da jih potrebujejo. Hvala Robert za deljenje!

KAKO MED EPIDEMIJO COVID-19 POSKRBETI ZASE IN SVOJE POČUTJE – NEKAJ NASVETOV, URI SOČA

 

24. marec 2020, #2

Trac

Časi so negativni, tudi navznoter. Na začetek soočanja s krizo sta vplivala strah in jeza, kmalu zatem sta se aktivirala tudi skrb in sodelovanje. Podjetje se danes sooča z upočasnjevanjem naročil, dnevnim prilagajanjem, povečanimi plačili in skrbjo za likvidnost. Po hitri reakciji in takojšnji skrbi za vse zaposlene (skrb za varen umik s terena), zdaj sledi prilagajanje in vzpostavljanje nove realnosti. Še vedno ostaja skrb kako odnose, ki so bili pred krizo v kolektivu, nadaljevati, negovati v času krize – kako okrepiti zaupanje v obstoj skupnosti? Kako se soočiti z različnimi načini delovanja ljudi, zdaj ko nismo skupaj?

Vzporedno vodstvo podjetja že raziskuje nove priložnosti, se povezuje na nacionalni ravni in s svojim znanjem prispeva k razvoju osebnih respiratorjev.

Uteha in vir energije v teh časih je družina. Obstaja povezanost za katero prej ni bilo časa. Vzpostavljajo se novi rituali ter prakse, ki omogočajo, da lahko z več energije pristopamo k poslovnim izzivom.

Višja strokovna šola Academia

Načrtno odločitev preteklega obdobja, da se ne prenese programov v virtualno okolje, so spremenile okoliščine krize. Uporaba že prej obstoječega scenarija in možnih rešitev se danes obrestuje saj lahko Academia ponudi izjemno dobro izkušnjo spletnega učenja (v. homeschooling) => virutalni prostor je način delovanja, ne zgolj orodje. Delovanje iz motiva sodelovanja je šoli že prineslo ogromno pozitivnih priložnosti, kot so brezplačna uporaba spletnih orodij partnerjev ter zaupanje sodelavcev v trenutno situacijo. Obvladovanje situacije je nadomestilo strah.

Pomembno je, da si priznamo razliko med tem kako govorimo o tem kako se počutimo in kako se dejansko počutimo. Spremljanje krize in razvoja dogodkov nas hočeš nočeš potegne v negativne motive – predvsem strah in tesnobo, saj te prevzame občutek, da stvari niso odvisne od tebe. Okrepiti se mora zavest, da smo vsi v tem – in skupaj se bomo potrudili, da pridemo ven. Kar današnjo krizo dela drugačno od drugih je ravno ta totalnost. Pozitivna stran? Minus in minus je plus.

Kaj nam lahko pomaga pri dvigu v pozitivne motive?

  • pokličite ljudi, ki so vam pomembni in jih vprašajte kako se počutijo – veseli bodo, da slišijo vas glas;
  • krepite zavedanje, da smo v situaciji skupaj – s tem utrjujemo sporočilo, da se bomo iz tega tudi skupaj pobrali, izberite čimbolj oseben stik, saj je tudi situacija bolj kot kadarkoli tudi na kolektivni ravni - osebna;
  • voditelji morajo poskrbeti, da sebe potegnejo iz negativnih motivatorjev – pazimo nase, krepimo se, vodimo iz zaupanja in se sprašujmo kako lahko bolje poskrbimo za prihodnje generacije;
  • kriza nas bo večkrat na dan peljala iz minusa v plus in nazaj v naši motivaciji – pri stabilizaciji v pozitivnem nam lahko pomaga (samo)refleksija; in
  • iz reaktivnega v kreativno voditeljstvo – iz odzivanja v oblikovanje lastnih rešitev, iznajdljivost, testiranje, hitro odločanje in razmišljanje o lastni poziciji, preokvirjanje še do pred kratkim večnih resnic.

 

19. marec 2020, #1

Polycom

Podjetje Polycom d.o.o. intenzivno dela na ukrepih za zaviranje širjenja (zračenje, razkuževanje, zaščita prehrane) in skrbno sprejema hitre in preventivne ukrepe za skrb in dobro počutje zaposlenih, ki ostajajo v podjetju. Za vse so odprti kanali komuniciranja, vodje so opremljeni z navodili za komuniciranje. Posebna skrb v podjetju je namenjena najbolj ranljivim skupinam zaposlenih (starejši, zaposleni z otroki). Z zaposlenimi je sprejet dogovor o koriščenju ur in starega dopusta. Podjetje še ne ustavlja proizvodnje.

Ključna sporočila na temo vodenja v času krize direktorja Iztoka Novaka in celoten seznam ukrepov podjetja v priponki.

M Sora

Podjetje M Sora zapira vrata z naslednjim ponedeljkom. Odločitev je bila sprejeta tekom rednih spletnih dnevnih pogovorov in dogovorov vodstva o strateških odločitvah in z glasovanjem. Odločitev je bila skomunicirana s kupci, ki odločitev razumejo.

Sprememba, 25.3.: odločitev je bila spremenjena.

Vzajemna zdravstvena zavarovalnica 

Pomemben vidik obvladovanja krize je skrb za varstvo osebnih podatkov (potencialno) obolelih zaposlenih => mnenje informacijske pooblaščenke: zasebnost obolelih je treba varovati v največji možni meri. Njihovi osebni podatki naj se obdelujejo v najmanjšem možnem obsegu. Katere obdelave osebnih podatkov obolelih so nujne, da se zagotovi varnost in zdravje ostalih zaposlenih (kaj razkriti in komu), naj se presoja v vsakem primeru posebej in v sodelovanju z NIJZ.

Višja strokovna šola Academia

Academia je začela s pripravami na spremembe en mesec pred pričetkom veljave ukrepov. Prvi sprejeti preventivni ukrepi so bili stalno komuniciranje in usmerjanje ter podpora Erasmus študentom v tujini. Iniciativa za zaprtje šole še pred razglasitvijo epidemije ni bila uresničljiva v dogovoru z Ministrstvom . Danes že vsa predavanja potekajo preko spleta, izkušnja z digitalnimi orodji: Microsoft Teams (kompleksno); Arnes (tvegano / nestabilno); Google (najbolj skladno z uporabniško izkušnjo študentov in stabilno).

Posebna skrb je namenjena komunikaciji z uporabniki, t.j. študenti, ki so jih vseh 550 osebno preklicali z namenom pomiritve strahov ter predstavitve informacij / rešitev. Šola uspešno 'pivotira' poslovni model za obstoječe zaposlene v pripravo razpisov, katerim so bili zaradi krize podaljšani roki za prijave priložnost.

Direktor se aktivno angažira pri iskanju rešitev za manko medicinske opreme.

Namig: brezplačni LinkedIn Learning tečaji za študente in zaposlene za delo in študij od doma.

 

18. marec 2020 'Voditeljska načela in drža v času krize'

Povzetek je nastal v sklopu pred-modula BB programa Voditeljstvo za nove poslovne realnosti 2020

  • v času krize so pomembno vodilo delovanja in odločanja naše vrednote
  • vračanje k bistvu našega delovanja in poslanstva, ki ga moramo prenesti na vse procese
  • preverjanje in preizpraševanje zastavljene strategije
  • voditelji danes plešejo 'ples na robu kaosa'
  • spoštovanje in sledenje osebnemu poslanstvu navkljub spremenjenim okoliščinam
  • vodenje z zgledom => refleksija ni samorefleksija na to kako lahko v kriznih situacijah ljudem pokažemo, da smo v tej situaciji skupaj 'skin in the game'
  • fleksibilnost je izjemno pomembna, odpadata togost in balast => kar je bilo še pred 3 tedni nepredstavljivo je danes realnost (npr. delo od doma)
  • hitrost odločitev
  • sledimo načelu both / and: zaščita ljudi ob hkratni zaščiti poslovanja
  • trajnostnost => iz pomanjkljivosti v prednost, vse moramo prevrednotiti => kakšno vrednost in uporabništvo ustvarjamo?
  • solidarnost
  • ustvarjanje skupnosti in odnosov v celotnem ekosistemu podjetja je izjemnega pomena
  • komuniciranje, ki osmišlja odločitve in je transparentno z namenom povečevanja razumevanja in osveščanja, pomen kvalitetne povratne informacije in vzpostavljenih večsmernih komunikacijskih kanalov
  • integralno voditeljstvo => proaktivno, ne reaktivno sprejemanje odločitev
  • napetost je del vsakdana, ki jo morajo vodje obvladovati
  • scenarijsko načrtovanja za krizo in po krizi
  • timsko delo => kriza pokaže moč in pomanjkljivosti tima => novi načini organizacije timov (manjši timi, hitre odločitve, boljša komunikacija, povezovanje raznolikosti, usmerjenost v rešitve)
  • strokovnost
  • ustvarjanje nove varnosti v času popolne nejasnosti
  • samooskrba je temelj in hkrati priložnost
  • aktivno državljanstvo